Vandijkonline-vrienden-weblog

zaterdag, mei 21, 2011

Orchideeënhoeve Luttelgeest


Voor wie eens een doel voor een leuk uitstapje zoekt heb ik hier een suggestie. Wij zijn een paar jaar geleden eens naar de Orchideeënhoeve in Luttelgeest geweest. Je kunt daar uren doorbrengen, terwijl je van de ene verbazing in de andere rolt.

In de eerste plaats natuurlijk honderden, zo niet duizenden orchideeën in de meest mooie entourages.

Dit is ook een heel bijzonder exemplaar. Prachtig!

Er zijn diverse waterpartijen met goudvissen en hier liep zelfs een heuse schildpad rond. Misschien zit hij klaar om een duik te nemen of lijkt het of hij naar ons kijkt?

Je vindt er overal thema-hoekjes en in een daarvan kwamen we deze eerbiedwaardige meneer tegen.

En wat ons als ex-kruideniers natuurlijk erg aansprak is deze authentieke transportfiets. We hebben er zelf nooit mee rondgereden, maar toch......

1 opmerking:

Nell zei

Prachtig al die leuke hoekjes en vooral natuurlijk de orgidee. Als ik het goed heb jou favoriete bloem. Nu ik die ene mooie bruinachtige orchidee zie. Snap ik ook dat jij dat dat de Iris van mij een soort orchidee is. Het lijkt er heel erg op.