Vandijkonline-vrienden-weblog

vrijdag, mei 06, 2011

Schapen voor de wielen


Het gebeurt niet alle dagen dat je over het fietspad rijdt en je weg plotseling versperd wordt door een kudde schapen. Dat gebeurde ons gisteren.
We kwamen van de Soester fietsbrug af - die je op de achtergrond nog kunt zien - toen we voor deze grazende dames van de fiets af moesten en door de kudde heen moesten zien te komen.

Toen we heel vriendelijk vroegen of we er even tussendoor mochten gingen ze - de één wat sneller dan de ander - toch wel voor ons aan de kant, zodat we weer verder konden fietsen. We moesten wel een beetje tussen de poepjes door manoevreren die ze op het fietspad hadden achtergelaten

Deze dame keek heel belangstellend wat die meneer toch allemaal aan het doen was met dat kastje in zijn hand.

3 opmerkingen:

Nell zei

Vond je dit niet eng? Ik ken je een beetje! Maar wel een heel leuke ontmoeting lijkt mij.

Mawilma zei

Echt eng vond ik het niet. Als je rustig loopt gaan ze vanzelf wel wat aan de kant en het zijn hele makke schapen. Mijn husband gaat natuurlijk voorop en dat scheelt ook.
Maar ik ben altijd wel blij als de weg weer vrij is.....

Nell zei

Ach ja met je husband voor op en een stel makke schapen is er ook geen reden om bang te zijn.(grapje hoor)!.