Vandijkonline-vrienden-weblog

maandag, oktober 31, 2011

Oefenen


Zoals jullie weten ben ik lid van de Pauluscantorij hier in ons dorp en daarin zing ik al heel veel jaren met ontzettend veel plezier.
Momenteel zijn we erg druk.
Morgenavond ondersteunen wij een gemeenteavond, waarbij we o.a. de gemeente helpen bij het "proeven aan" een speciaal voor onze gemeente door onze dirigent gecomponeerde "Paulusmis".
Op 20 november zingen we 's ochtends hier in de kerk in de Gedachtenisdienst en 's avonds ook nog in de vesper in Huizen. Daar doet niet de hele cantorij aan mee. Alleen wat "vrijwilligers", aangevuld met nog een aantal mensen uit Huizen. We moeten de muziek daarvoor thuis zelf instuderen en we hebben dan 2 repetities met de hele "club" om te proberen er gezamenlijk iets moois van te maken.
Gelukkig hebben we YouTube, met behulp waarvan we - vooral wij sopranen - heel goed kunnen oefenen. Eén van mijn collega-sopranen heeft een programma op de pc waar ze alle noten in zet, zodat je de melodie kunt horen. Dus vanavond ga ik daar samen met nog een sopraan heen om te oefenen, want jammer genoeg staat niet alle muziek die we moeten zingen op YouTube.

4 opmerkingen:

Hanneke zei

Wat zijn jullie toch een ijverige cantorijleden! Ik zou best mee willen oefenen. Handig dat je tegenwoordig al die mogelijkheden hebt om ook thuis te kunnen oefenen.

Nell zei

Jullie zijn echt bezige bijen. Iedereen op zijn/haar beurt heeft wel iets speciaals echt super hoor!

Mawilma zei

Nou Hanneke, als je mee wilt oefenen met de cantorij zal ik eens rondkijken voor een leuk huisje hier in de buurt.........

Hanneke zei

Mocht je een leuk stekkie tegenkomen tip je ons maar. Je weet maar nooit?!