Vandijkonline-vrienden-weblog

vrijdag, oktober 28, 2011

Voorjaarstafrelen in de herfst


Al fietsend richting de polder zagen we gistermiddag ineens een mama eend met een hele stoet kleintjes in de vijver rondzwemmen. Dat verwacht je toch helemaal niet in deze tijd van het jaar en het was dus een heel onverwachte verrassing.
We hebben er snel foto's van gemaakt, maar die waren te licht en je kon de kleintjes amper zien.

Dus ben ik er vanochtend weer even heen gelopen en nadat ik ze eerst niet meer kon vinden zag ik ze even later voorbij de bocht toch met z'n allen aan komen zwemmen.
Op deze foto is heel duidelijk te zien dat alle tien de eendjes er nog zijn.

Dit zwanenkwartet dacht zeker dat ik brood bij me had en kwam recht op me af zwemmen. Maar ze hadden pech: nadat ik ze vastgelegd had ben ik weer vertrokken.
Ik vroeg me af of dit de jonge zwanen zijn die hier in het voorjaar op de stoep van één van de huizen uit het ei kwamen. Maar ze hadden jammer genoeg geen naambordjes op.

1 opmerking:

Nell zei

Zoiets snap je toch niet, nu nog kleine eendjes? Als je er geen foto's van gemaakt had zou ik het niet geloofd hebben.