Vandijkonline-vrienden-weblog

maandag, oktober 24, 2011

Renovatie


Al meer dan 40 jaar geleden hebben wij een mooie slaapkamer gekocht met een luxe toilettafel voor mij erbij. Aan de eerste foto kun je zien hoe oud hij al is en hoe mooi hij was.
Helaas is hij in de loop der jaren ernstig door de tand des tijds aangetast en we hadden al vaak lopen zoeken naar een vervanger, helaas zonder resultaat.
De meeste kastjes hebben te weinig bergruimte voor al mijn spullen of ze zijn te hoog of te laag en er moet ook nog voldoende ruimte overblijven om tussen toilettafel en bed door te lopen en er te staan.
En dan is ook nog zo'n mooie ronde driedelige spiegel nergens te vinden of peperduur.

Toen vorige week de timmerman langskwam om de ramen op te meten voor dubbel glas heeft mijn husband hem om raad gevraagd. Hij heeft de toilettafel meegenomen en er in het midden een derde poot onder gezet, zodat hij niet meer doorzakt en de deurtjes weer één tegelijk open kunnen. Ook heeft hij heeft de oude gebroken handvaten met versieringen eraf gehaald.

Mijn husband heeft hem daarna geschuurd en geverfd en we hebben bij de Hubo nieuwe handgrepen gekocht, die mijn klusser er op geschroefd heeft.

En zoals je ziet heb ik weer een prachtige toilettafel. De verf moet nog even uitharden, waarna ik mijn spulletjes weer uit kan stallen.

5 opmerkingen:

emsland-life zei

Je hebt mij wel nieuwsgierig gemaakt wat er allemaal in jouw nachtkastje ligt.
Mijn vrouw heeft een klein nachtkastje met twee laadjes en daar liggen wat zalfjes,rennies, inslaaptabletten en (hoofd)pijnstillers in.
Al met al nog geen kilo,schat ik

Mawilma zei

Ken je het spreekwoord niet: "wie wat bewaart die heeft wat"? Nou, zo iemand ben ik dus. Er zit van alles in wat ik ooit nog wel eens nodig zou kunnen hebben.....

Hanneke zei

Wat een juweeltje is het weer. Die husband van jou kan wel wat hoor! En wat een lieve kindertjes op die foto. Wat is het lang geleden dat ze zó waren.

Anoniem zei

AZ TE B

WERKT HET NU

Nell zei

Het ziet er weer prachtig uit. Maar het geduld om te wachten en te renoveren zit er bij mij niet in. Tot grote ergenis van manlief hier. Dat is ook zo'n bewaar type. maar als ik jou toilettafel zo zie staan nu is het toch wel de moeite van het wachten waard geweest.