Vandijkonline-vrienden-weblog

maandag, februari 20, 2012

Carnaval

Het carnavalsfeest wordt al een paar dagen lang uitbundig gevierd in Nederland en tegenwoordig niet alleen in het Zuiden van het land.
Wat ook veranderd is, is het aanvangsttijdstip. Vroeger begon het carnaval op zondagmiddag om 12 uur, maar ik begreep dat er nu vanaf vrijdagavond al volop gefeest wordt.
Hieronder een foto van het "gezellige" feestgewoel in de binnenstad van Venlo. Er kan nog meer bij.....

De dochter van één van mijn nichtjes is danseres bij de "Dansmariekes" en hier zie je haar in aktie. Ik meen dat ze de derde van links is, maar kan dat niet goed zien. Ze lijken allemaal op elkaar.

Deze groep mannen had zich uitgedost als speelgoedsoldaatjes. Agenten vonden de toy soldiers zo goed lijken dat ze bang waren dat ze wel eens paniek in het publiek zouden kunnen veroorzaken met hun speelgoedwapens.

Na verhoor moesten ze hun plastic geweren inleveren en mochten ze weer gaan om verder te feesten.
Het geeft me toch wel een heel veilig gevoel dat onze politie zo doortastend optreedt!

Dit laatste plaatje is een mooie door Anton Pieck getekende optocht.

1 opmerking:

Nell zei

Wat een feest daar, hier zijn wij schijnbaar te nuchter voor zoiets. Ik wens iedereen een fijn carnaval toe.