Vandijkonline-vrienden-weblog

dinsdag, februari 07, 2012

Eemnesser sluisje in het wit

Gistermiddag zijn we naar het Eemnesser Sluisje gereden om daar een stukje over de dijk te wandelen.
Het zag er prachtig uit. Het haventje was dichtgevroren en de boten lagen dus vast in het ijs.

Dit is het haventje, gezien vanaf het sluisje. Het lijkt echt of je in het oneindige kijkt.

Sneeuw, ijs, rust en ruimte...... Wat zijn wij toch bevoorrecht dat wij niet in een grote stad tussen de flatgebouwen wonen!

Aan de overkant van de Eem staat een groepje paarden te kleumen in de kou. Ik had het wel met ze te doen, maar als het goed is moeten ze er wel tegen kunnen.

Dit vind ik zelf een heel mooi plekje, waar de Eemnesservaart in de Eem uitmondt. Je kunt de stilte zien op de foto.

Hier sta ik op het sluisje en deze foto is genomen richting Eemnes. Mooi is die rij wilgen langs de vaart.

En deze foto heeft mijn husband genomen aan de andere kant van die rij wilgen, waar het weggetje loopt tussen de twee rijen bomen door.

Voor alle duidelijkheid: de foto's 2, 5 en 6 heb ik met mijn iPhone genomen en de rest is van de hand van mijn husband. De foto waar ik op de dijk loop is een panoramafoto, gemaakt van twee aansluitende losse foto's.
De panoramafoto hieronder is een compositie van vijf foto's.

3 opmerkingen:

Nell zei

Mooie uitzichten en een knap stukje werk die panorama's.Wat mij opvalt is dat jullie wel heel vaak wandelen en fietsen. Knap hoor, mijn complimenten.

Mawilma zei

Inderdaad proberen wij elke dag een uurtje te wandelen of te fietsen.
Dat is goed voor de conditie en zo kom je van alles tegen voor het weblog en dat maakt zo'n tochtje steeds nog extra leuk.

Nell zei

Toch vind ik het knap van jullie! Je hebt gelijk wat betreft stukjes voor je weblog. Het is altijd leuk weer die mooie foto's met de verhaaltjes. Elke keer kijk ik weer met groot plezier naar wat je schrijft en plaatst.