Vandijkonline-vrienden-weblog

vrijdag, augustus 31, 2012

Een dagje Burgers' Zoo

Gisteren hadden wij ons twee-jaarlijkse uitje van de Ahold-gepensioneerden en deze keer gingen we naar Burgers' Zoo in Arnhem. Het was prachtig weer en het was heel mooi om die dieren daar zo te zien rondlopen.

Giraffen zijn van die sierlijke dieren en hier zie je het giraffenkind bij mama drinken. Mooi hè? Op de achtergrond zie je ook nog een neushoorn rondwandelen.

Op een gegeven moment liepen we in een soort tunnel onder het aquarium door en daar zag je de vissen gewoon boven je hoofd zwemmen.

Op deze zandvlakte liepen allerlei soorten bokachtigen rond. Er stond wel bij vermeld hoe ze heten, maar ik heb het helaas niet allemaal onthouden.

Dit is het uitzicht vanaf het terras. Als je goed kijkt zie je boven het watertje drie giraffen.

De leeuwen krijgen hun maaltijd geserveerd met een shovel. Jammer genoeg is de foto niet helemaal scherp, maar het was een gedrang van jewelste omdat iedereen natuurlijk een foto wilde maken en ik was al blij dat ik ertussen kon komen.

Deze leeuw ligt uitgebreid te genieten van zijn overheerlijke kluifje.

Nadat ik van een meneer die naast me stond en mij hoorde zeggen dat het jammer was dat ik met mijn iPhone niet kon inzoomen geleerd had hoe dat wèl kon heb ik deze foto gemaakt van drie prachtig gekleurde vogels boven in de boom. Door het tegenlicht door het glazen dak is hij niet helemaal helder, maar ik vind hem toch mooi.

1 opmerking:

Nell zei

Ik dacht toch zeker te weten dat ik een reactie had achtergelaten op dit mooie blog. Er zal wel iets fout zijn gegaan. Bij deze en nieuwe poging. ik ken het dierenpark en weet hoe mooi het er is. Als je zo jou naar de foto's kijkt waan je je bijna in een safaripark heel mooi!