Vandijkonline-vrienden-weblog

maandag, augustus 15, 2005

Amsterdam

Wat een gedoe he? Die actievoerders in Amsterdam gaan staken en halen daarom deze week geen vuil op. In een stad als Amsterdam betekent dat al snel een puinhoop van hier tot Tokyo. De staking komt omdat de gemeente niet voldoende weggeeft in de CAO-onderhandelingen. Dat komt dan weer o.a. doordat de economie nou niet echt op volle toeren draait. De slimmerts van de bond kiezen precies de week van Sail, dan heeft iedereen er ten minste maximaal last van. Weten ze niet dat zaken als Sail nou juist ook enorm goed zijn voor de economie en we met al dat vuil nou niet echt goede reclame maken. Gelukkig werd ik onlangs al gebeld vanwege een image onderzoek van de vakbonden en heb ik duidelijk mijn mening gegeven!

2 opmerkingen:

Mawilma zei

Die vakbonden hebben in het verleden prima werk gedaan, maar nu moeten we oppassen om onszelf niet uit de markt te prijzen. Wat we trouwens al gedaan hebben en nu moppert iedereen op de goedkope arbeidskrachten uit onze buurlanden.

Wij gaan morgen wel naar Sail. Het plan is om met de trein naar Zaandam te gaan en dan naar de kanaalkade. Als dat kan tenminste. Hopelijk is het daar wat rustiger dan aan de Amsterdamse kant. Ik zal donderdag verslag doen.

Mawilma zei

Ik hoorde trouwens dat in het Sailgebied wel vuil opgehaald wordt en eenmaal daags geveegd. Compromis met de bonden omdat de gemeente een particulier bedrijf wilde inhuren.