Vandijkonline-vrienden-weblog

dinsdag, december 26, 2006

Dromedarismelk, Lekker ?!?!?!?

Het ministerie van Landbouw heeft ondernemer Frank Smits uit Den Bosch toestemming gegeven om zijn dromedarissen te melken. De melk is volgens Smits zeer gezond en geschikt voor mensen met suikerziekte of koemelkallergie.
'Vrijdag werd ik door het ministerie gebeld dat ik een ontheffing voor twee jaar krijg', vertelt Smits aan De Telegraaf. De Algemene Inspectiedienst legde de Bosschenaar begin september nog een verbod op, omdat dromedarissen niet op de lijst staan van dieren die voor melkproductie mogen worden gebruikt.

Het verbod volgde op een aangifte van de stichting Wakker Dier. Die wilde voorkomen dat nieuwe diersoorten achter Nederlandse staldeuren worden opgesloten.
In augustus liet Smits drie dromedarissen overkomen vanaf de Canarische Eilanden. Twee van de dieren zijn drachtig. Nadat de dieren zijn bevallen, wil de ondernemer ze gaan melken. Zijn bedrijf is te volgen via Kamelenmelk.nl.
Een alternatief voor de geitenmelk? Waarom weet ik niet, maar het lokt me toch niet zo aan.
En jij Marc, zou jij liever kamelenyoghurt hebben dan geitenyoghurt of -vla?

1 opmerking:

Marc zei

Misschien ben ik dan erg ouderwets, maar geef mij maar gewoon zuivelproducten van de koe!