Vandijkonline-vrienden-weblog

maandag, december 18, 2006

Psychische schade of "gewoon jaloezie"?

De Nationale Postcode Loterij is aangeklaagd door een mevrouw uit Heusden. Zij zegt psychische schade te ondervinden van het feit dat ze geen loten had, terwijl de hoofdprijs in haar straat viel. Vrijdag ontving deze organisatie de dagvaarding.

Begin dit jaar viel de straatprijs van de Postcode Kanjer in de Hoogstraat van het Brabantse Heusden. Acht deelnemers mochten 13,9 miljoen euro verdelen. De klaagster was daar niet bij omdat ze geen loten had gekocht.
Volgens de Postcodeloterij staat in de dagvaarding, dat de vrouw bewust niet deelnam aan de loterij en "bewust niet deelnemen betekent, dat mevrouw de ins en outs van de Postcode Loterij kende," aldus de kansspelorganisatie. "Als je dan bewust niet deelneemt, dan weet je ook dat als er een grote prijs op je postcode valt, je niet bij de prijswinnaars hoort."
De zaak dient op 10 januari.
Als je hierdoor al psychische schade oploopt, kan ik nog wel veel meer redenen bedenken om acuut naar de psychiater te hollen!
Volgens mij valt deze aandoening gewoon onder de categorie "jaloezie"! Wat is jullie mening hierover?

2 opmerkingen:

Marc zei

Pfff, Amerikaanse taferelen!

Anoniem zei

Zo lust ik er ook nog wel eentje. Ik zou het redelijker vinden als ik een klacht zou indienen omdat ik al jaren meedoe en nog nooit een prijs heb gewonnen.