Vandijkonline-vrienden-weblog

maandag, november 12, 2007

Stop Bos punt NL

Volgend jaar wordt de auto weer een stuk duurder. Dit heeft alles te maken met de extra heffingen en belastingen van Woutertje. Nou was ik al geen fan van zijn partij, maar hier wordt ik helemaal niet blij van. Nu betaal ik zo'n 3775 euro belasting per jaar voor het privé gebruik van de leaseauto (diesel met roetfilter), dat wordt volgend jaar 4290 euro. Dat scheelt dus ruim 500 euro netto per jaar! En als Woutertje dit samen met zijn vriendjes zou inzetten voor het milieu, dan was het nog een goede verplichte investering. Maar hier gaat het dus niet naar toe, niet direct maar ook niet indirect door bijvoorbeeld het oplossen van de files. Ik denk dat ik de auto maar uit de bijtelling haal en er niet meer privé mee ga rijden. Voor 4290 euro per jaar kan ik er wel een oud bakkie bij nemen. Dat oude rokende pruttelbakkie verbruikt dan wel veel benzine en olie en vervuild veel meer, maar dan heb ik in elk geval waar voor mijn geld. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?!
Daarom:
">STOP BOS

1 opmerking:

Mawilma zei

Ik had in eerste instantie niet door dat je op het stopbosbord moet klikken.
In wat er dan verschijnt kan ik me helemaal vinden.
Ik denk gewoon dat normaal denkende mensen te slim zijn voor de politiek. Of zijn politici te dom om normaal te kunnen denken?