Vandijkonline-vrienden-weblog

dinsdag, november 06, 2007

Weekendje weg

Zoals elk jaar het eerste weekend van november ben ik met mijn drie zussen en twee schoonzussen op zussenweekend geweest.
Het is altijd reuze gezellig en gelukkig werkte het weer ook aardig mee.
Dit jaar hebben we Deventer een beetje bekeken. Omdat ik niet in zo'n goede wandelconditie verkeerde hadden we ons in groepjes verdeeld en hebben mijn ene schoonzus en ik een paar van die mooie straatjes met o.a. hele oude pakhuizen bekeken en zijn toen in het oude Waaggebouw geweest, dat je hieronder op de foto ziet (met dank aan google). Hier zit de VVV en daarachter, verdeeld over drie verdiepingen, het museum over het oude Deventer. Erg leuk om te zien. In de kelder was een soort oudheidskamer (net als de Historische Kring hier) en daar draaide een film over opgravingen bij de sloop van het ziekenhuis, waar nog de resten van een oud ziekenhuis onder vandaan kwamen en daaronder weer de resten van een kapel. En natuurlijk heel veel gebruiksvoorwerpen of stukjes daarvan. We zaten daar prinsheerlijk en het was heel interessant om te zien.

De tijd is zoals altijd omgevlogen en we kijken al weer uit naar volgend jaar.

Geen opmerkingen: