Vandijkonline-vrienden-weblog

woensdag, februari 23, 2011

Een auto besturen met je gedachten











De Universiteit van Berlijn heeft een auto ontwikkeld die met enkel gedachten te besturen is.
Het is de wetenschappers gelukt de verschillende patronen voor links, rechts, harder en zachter te herkennen in de menselijke hersenen en die uit te lezen met sensoren.
En met alleen die informatie is een heel basale besturing van een auto al mogelijk, zolang de auto de rest blijft doen (automatisch schakelen bijvoorbeeld).
Het blijft echter niet meer dan een experiment. Het is nog lang niet zo ver dat we deze auto in het verkeer kunnen tegenkomen.
En ook voor als het wel zo ver is waarschuwen de Duitse onderzoekers vast dat concentratie wel heel erg belangrijk is. Laat je je gedachten afdwalen, dan doet je auto hetzelfde.
Heel gevaarlijk dus.......

1 opmerking:

roetmops zei

Dacht ik nu net; dit is de oplossing voor mij"komen die Duitsers weer met hun idee aan. Ze hebben natuurlijk wel gelijk! Al valt het me moeilijk dit toe te geven. Jammer moet ik toch nog wachten op een betere uitvinding. Vroeger keken we altijd naar een serie, over een man die zijn auto riep via een horloge deze auto deed echt alles wat de man zei. Daar heb ik nu altijd van gedroomd, ooit zo'n auto wilde ik hebben. Jammer ik blijf dromen!