Vandijkonline-vrienden-weblog

donderdag, februari 10, 2011

Een bevriende "Rembrandt"


Eén van onze beste vrienden kan heel mooi schilderen. Zelf doet hij er altijd heel bescheiden over, maar wij vinden het prachtig wat hij zomaar allemaal schildert.
Kijk maar eens naar deze bootjes. Ik vind deze zo mooi.
In ons huis en in die van onze kinderen hangt overal een door hem geschilderd bootje.

Hij heeft het geboortehuis van - ik meen - zijn moeder van een foto nageschilderd.

Tijdens een vakantie in Heeg (Friesland) kwam er opeens een ontzettende bui opzetten en ik had een foto gemaakt van de felle contrasten van die onheilspellende lucht en het felle licht dat er nog was voordat de bui ervoor schoof.
Hij heeft die foto heel knap nageschilderd voor mij en heeft daarbij precies dat sfeertje weten te treffen dat ik daarbij voelde.
Het hangt nu bij ons in de kamer en ik kan er steeds weer zo van genieten!

Mijn husband kreeg van hem een prachtige kievit als aanmoediging voor zijn werk bij de Vrijwillige Weidevogelbescherming. Vinden jullie hem niet levensecht? Je ziet hem zo in de wei paraderen.
Ook deze vrouwen vind ik erg mooi. We kregen haar als kerstkaart.

Dan tot slot nog een paar prachtig geschilderde kerstkaarten.
Omdat ik het leuk vond om al dit moois ook aan jullie te laten zien heb ik hem toestemming gevraagd en gekregen om ze via mijn weblog te publiceren en ik hoop dat het ook zijn goedkeuring kan wegdragen.

5 opmerkingen:

Nell zei

Knap stukje werk van jullie kennis. Zelf ben ik niet zo dol op deze kunstsoort. Maar heb wel heel veel bewondering, voor de mensen die dit toch maar kunnen.

Mawilma zei

Naar wat voor kunstsoort gaat jouw voorkeur dan uit?

Nell zei

Meer naar het moderne kunst. Dit is trouwens wel favoriet bij manlief.

emsland-life zei

Ons huis hangt helemaal vol met moderne schilderskunst. De laatste stukken zijn zelfs van eind 2010. Moderner gaat toch niet zou je denken.

Zelf heb ik ook geschilderd maar we hebben nu allemaal kunststof kozijnen en deuren, dus dat gaat niet meer. Trouwens ik vond het schuren van de oude verflaag ook niet echt prettig.


Die kennis van jou, kan hij al van de kunst leven of leeft hij net als dhr.R. van Rhijn toendertijd in armoede?

Anoniem zei

Die ene komt ons wel héél bekend voor. Ook wij hebben de eer een schilderij van één van jullie beste vrienden aan de muur te hebben. Omdat wij, vooral Gerjo, veel met water hebben, vinden wij deze heel mooi en zijn er dus heel blij mee.