Vandijkonline-vrienden-weblog

donderdag, juni 09, 2011

Kerk herbergt bibliotheek


Gisteren in Zutphen zagen we een mooi voorbeeld van hoe je oude overbodig geworden kerkgebouwen een mooie nieuwe bestemming kunt geven.
In de prachtige oude Broederenkerk is de bibliotheek gevestigd.
Beneden vind je de boeken, cd's, dvd,'s enzovoorts en boven in de galerijen zijn de ruimtes waar je kunt gaan zitten om je krantje te lezen of wat dan ook.

Bij de in/uitgang staat een levensgrote pop, die heel toepasselijk aangekleed is.

Het plaatje van de voorkant van de kerk heb ik even van internet geplukt, want die hadden we zelf niet.
De zijgevel hebben we wel zelf vastgelegd.

Ik zag alleen op internet dat de gemeente van de bibliotheek af wil om deze bij die van Warnsveld onder te brengen, hetgeen tot de nodige protesten heeft geleid. Wat ik me heel goed kan voorstellen!

2 opmerkingen:

Nell zei

Hebben ze een goede bestemming gevonden en moet het weer weg. Wat is dit toch?

Anoniem zei

deze bibliotheek moet gewoon blijven.
ik woon tegenwoordig in Arnhem maar ga nog wel telkens naar Zutphen toe om daar naar de bibliotheek te gaan.