Vandijkonline-vrienden-weblog

maandag, juli 16, 2012

Dieren in het Hollandse landschap

Wat zou het Hollandse landschap zijn zonder dieren? Als je je ogen goed de kost geeft zie je van alles. Wat vind je bijvoorbeeld van deze reiger die net weg wil vliegen van de paal waarop hij zat uit te rusten of naar prooi te loeren?

Deze koeien zijn ook prachtig in de mooie frisgroene wei.

Een ooievaar zit op het nest en slaat de vleugels uit om door het luchtruim te gaan zweven. Mijn husband heeft deze foto gemaakt en precies op het juiste moment.

Hier loopt een ooievaar (ik weet niet of het dezelfde is als op het vorige plaatje) lekker door het gras langs de rivier te wandelen.

Een landschap met paarden is ook op en top Hollands. Tenminste als ze in zo'n groen weidelandschap lopen te grazen. Zie je ze in de woestijn is het weer heel iets anders, maar ik zie ze liever op deze manier. Dit is wel een heel gemengd gezelschap.

Deze Friese paarden (denk ik tenminste) zijn ook prachtig of niet?

En dan tot slot dit schattige poesje dat in een klein raampje zat te kijken naar de voorbijgangers en even heel vriendelijk lachte naar de fotograaf. Wat een snoesje!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuk toch die kat, heeft je husband gemaakt in Kampen, echt een schilderijtje!! gr. Bernard

Nell zei

Prachtig al die dieren in de vrije natuur. Maar het poesje vind ik nog het alleleukst. Wat een poepie.