Vandijkonline-vrienden-weblog

zaterdag, juli 21, 2012

Ree

Op onze fietstocht door de bossen achter Soest kwamen we langs een weitje, waarop ik zomaar een reetje zag lopen. Natuurlijk stapten we snel af om eens goed te kijken en een fotootje te schieten. Het bleef heel rustig doorgrazen, maar hoorde ons opeens wel en keek onze richting uit.

Kennelijk vond het ons niet gevaarlijk, want het ging weer gewoon door met eten. Inmiddels bleven er nog meer mensen staan om te kijken.

Hier zie je de ree en het weitje "gewoon", dus niet ingezoomd. Het is een erg mooi plekje voor zo'n dier om lekker rustig rond te lopen.

1 opmerking:

Nell zei

Prachtig zoiets tegen te komen en dan het ook nog vast te kunnen leggen. Ik heb altijd problemen gehad met het jagen om deze prachtige dieren. Toch ben ik door de eigenaar van de camping meer gaan begrijpen over dit onderwerp. Er wordt- als het een goede jager is- verantwoordt gejaagd. De jager kan zien aan verschillende kenmerken van het dier of het ziek is of een slechte foklijn voortbrengt en dat het gaat om een heel oud beest. Ik begrijp nu iets meer over het jagen. Niet dat ik het nu leuk vind hoor! nee zeker niet!