Vandijkonline-vrienden-weblog

woensdag, september 05, 2012

De Loreley en Schloss Pfalz

Vandaag zijn we eerst helemaal naar boven gegaan naar het Loreley-uitkijkpunt. Prachtig was het daar! Je kijkt van heel hoog (zo'n kleine 200 meter boven het water) over de Rijn uit en ik was blij dat er overal hekjes en wat begroeiing tussen stonden!
Op deze foto zie je tussen de boom door mijn husband staan, die nog wat verder gelopen is dan ik.
Later zijn we naar Kaub gegaan, waar op een eilandje in de Rijn Schloss Falz ligt, een voormalige tolburcht.
Je vaart daar met een klein bootje heen en het is helemaal te bezichtigen. Ontzettend leuk!
Thuis zal ik er nog wel wat meer foto's van laten zien, want deze internetverbinding vindt twee foto's plaatsen al een hele prestatie!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Wunderschon, mijn ouders zijn daar in de jaren 50 geweest, ik herinner mij nog dat kasteeltje van en zwart-wit foto die mijn moeder genomen heeft met zo,n boxje, veel plezier verder!

Nell zei

Heb jij dat ook HOOGTEVREES! Kan me voorstelllen dat je niet verder bent gegaan. Ik kan me trouwens Hans zijn wens van het toch te doen heel goed voorstellen.