Vandijkonline-vrienden-weblog

vrijdag, september 21, 2012

Nog een paar nissen

Voor de liefhebbers heb ik hier nog een paar mooie nissen uit Kasteel Marksburg. Bij de eerste kun je met een beetje fantasie de kasteelvrouw zien zitten in haar middeleeuwse kledij. Deze kasteelvrouw ziet er wat moderner uit.

In deze nis zaten de mannen gebogen over het schaakspel. Zeg nou zelf, ze zaten hier toch schitterend of niet? Hier hangt ook weer zo'n prachtig wandkleed.

Nog weer een nis verder zat een van de dames achter het spinnewiel. In deze nis geen wandkleed maar een met ijzerwerk versierde kastdeur of iets dergelijks.

Tenslotte deze foto van de Rijn, die ik door een poortje in de rondgang gemaakt heb.

1 opmerking:

Nell zei

Je verwend me wel met al die nissen. Prachtig ik waan me er zelf al zittend uitkijkend over het adembenemende landschap wat je op de laatste foto ziet. En die prachtige ijzeren wand decoratie maakt het helemaal af.