Vandijkonline-vrienden-weblog

zaterdag, september 30, 2006

Varen varen .........

Vandaag hebben we een rondje Grouw-Akkrum gevaren. Eerst het Pikmeer en de Peanster Ee over, dan via de Nesserzijlroede naar Akkrum. Dit is een heel leuk dorpje, gebouwd rondom en tussen het water. We moesten hier even aanleggen om te wachten tot de spoorbrug openging en door een misverstandje tussen schipper Gerjo en zijn bemanning viel scheepsmaat pahanspa bijna overboord. Maar gelukkig liep het allemaal weer goed af.

Nadat we de Boorne opgevaren waren hebben we bij een weilandje aangelegd om onze lunch te nuttigen, waarna we via het Prinses Margrietkanaal met de grotere schepen en dito golven weer terugkwamen in Grouw.
We zagen in het westen donkere buienwolken hangen, maar kregen zelf alleen een paar spatjes mee. Verder was het heerlijk weer!
Gistermiddag kregen mijn zus en ik al een rondje fietspont aangeboden. We waren aan het wandelen en zaten op het bankje bij deze pont wat uit te rusten. Ik zei tegen de pontbaas, dat we alleen maar toeschouwers waren, waarop hij vroeg of we een rondje mee wilden varen. Nou, dat wilden we zeker wel!
Dus ik heb mijn waterhart weer uitgebreid kunnen ophalen deze dagen!

1 opmerking:

Marc zei

Ik zie PaHansPa al wankelen aan boord. :-) Blij dat het geen nat pak werd. Erg leuk ook de schipper dat je een rondje mee mocht!
Ik hoop dat het weer mooier blijft dan ze aangeven, anders wordt het morgen niets op het water.