Vandijkonline-vrienden-weblog

woensdag, juni 06, 2007

Turkije 2007

We zijn weer terug van een fantastische vakantie in Turkije. We zaten in een super resort in Lara. Dit ligt vlak bij Antalya. Maar een kwartiertje met de bus vanaf het vliegveld, ideaal!!
De vlucht was met Pegasus Airlines, ik had superlijm meegenomen maar dat bleek echt niet nodig, sterker nog, we vonden het beter dan menig Nederlandse maatschappij.
Lara is een gehucht met aan het strand alleen maar hele grote hotelresorts. Wij zaten in de Royal Wings. Het is echt super en ik kan het iedereen aanraden.
Het was all-in maar dan ook echt all in!! 's Ochtends konden we genieten van een heel uitgebreid ontbijtbuffet. 's Middags was er zoveel dat we niet wisten wat we moesten nemen, een broodje Kebab, verse Turkse pizza, een Turkse pannenkoek, bij de beachbar kon je genieten van een hotdog, hamburger etc. Dan was er ook nog een Turks dessert, kan het niet spellen maar ook lekker, dan tijd voor ijsjes......en oja, daarna ook nog High Tea met Turks gebak, cake en koffie.
Ja, dan was het alweer bijna tijd voor het avondbuffet, waar ook zoveeeeeeeeel te halen was, met elke avond een ander thema. Dan waren er ook nog 4 a la carte restaurants, maar daar hebben we niet meer voor kunnen reserveren, jammer dan.
Naast het eten (en drinken...cocktails ook all in) hebben wij ook genoten van het hele grote zwembad, het strand en de hamam.
En wat ook heel leuk was : Het Aquapark!! Dit lag aan de voorkant van het hotel, met glijbanen voor groot en klein. Vooral de 2 grootste waar je in een band moest zitten om er af te gaan waren echt gaaf!! Mijn neefje mocht daar ook van af, het was vanaf 7 jaar toegestaan, en was daar niet meer weg te slaan. Wij ook niet, hoor.... Ook het golfslagbad en een waterbaan waar je met een kano doorheen kon varen waren erg leuk.
Echt je komt tijd te kort in zo'n week.
's Middags en 's avonds konden we ook nog genieten van de kermis. Er was een reuzenrad, draaimolen, zweefmolen, een schip, trampolines en Julian's favoriet: een treintje. Echt leuk hoor. Julian heeft het bijna allemaal uitgeprobeerd. Het schip en het reuzenrad vond hij toch te eng. Maar in het treintje had hij het helemaal naar zijn zin, dus prima toch!!
's Avonds wilden Julian en mijn neefje en nichtje ook elke dag naar de kinderdisco. Niet op het podium meedoen, nee, alleen kijken.... Nouja, de laatste avond ging mijn neefje wel mee met het "treintje" van kinderen op het liedje Tjoeketjoeketjoek, was een leuk gezicht hoor!
Maar sinds we thuis zijn probeert Julian voor de televisie het na te doen. Ik heb het met mijn videocamera opgenomen, dus kan hij nagenieten.
Al met al dus een heerlijke vakantie. Wat mij betreft gaan we zeker nog een keer terug!!
Ik heb één foto bijgevoegd. meerdere kan je zien op het Peerenweblog.

Uitzicht vanaf ons balkon op het giga zwembad

2 opmerkingen:

Mawilma zei

Het is maar goed dat je zo vaak van die glijbaan af bent gegaan, anders was je zeker kilo's aangekomen van al dat lekkere eten!

Marc zei

Ik kan me voorstellen dat jullie het hier helemaal niet leuk hebben gehad! ;-)