Vandijkonline-vrienden-weblog

donderdag, november 17, 2011

Dubbel glas


Deze week wordt er dubbel glas gezet in alle ramen op onze bovenverdieping. Vooral als we wat langer achter de computer zitten is het daar erg koud bij het raam en voel je de koude noorden- of oostenwind nog door de ramen heen. Dus hopelijk zitten we er deze winter wat comfortabeler.
Er werd hard gewerkt gisteren. Eerst de ramen er uit, het nieuwe glas daarin en daarna de ramen weer de trap op gehesen en weer geplaatst.
Mijn husband was zo slim om de afdeklatjes vast te lakken toen ze nog beneden waren, dat is wel wat handiger dan wanneer hij er bij op de trap moet staan.
Omdat wij gelakte hardhouten kozijnen hebben zijn die latjes niet meer standaard te krijgen. Alles wat er te koop is zit in de "gewone" grondverf en daar kun je natuurlijk niet overheen lakken.
Vandaag is de achterkant aan de beurt. Vanmorgen om acht uur werd mijn slaapkamerraam er al uitgehaald, dus het was vroeg dag voor mij!
Maar ja, je moet er maar wat voor overhebben als je je huis wilt verbeteren en hopelijk hebben we er veel profijt van.

4 opmerkingen:

Nell zei

Het zal zeker te merken zijn dubbele ramen. Wat een verstandige husband heb jij toch. Gelukkig is het bij jullie nog niet zo koud als bij ons -4 is het hier. Geen temperatuur voor zo een karwei lijkt mij.

Trouwens de fotoshoot was zakelijk goed hè.

Hanneke zei

Kun je het vanavond al merken?

Mawilma zei

Je merkt het zeker. Als ik nu voor het raam sta straalt daar geen kou meer af zoals voorheen.

Nell: Het was hier geen -4, maar wel koud. Gisteravond was het bed nog helemaal koud hoewel ik de verwarming wel aangezet had.
Maar dat is natuurlijk nu wel beter.

emsland-life zei

even een opmerking over jouw reactie want volgens mij hoort een bed koud te zijn. daarvoor heb je toch een man?
bij ons heet dat:hij/zij gaat weer achter de gebreide broek.

Dat zal best een dure grap geweest zijn die dubbele beglazing.

Dan nog het verhaal van een!man die door de rosse buurt liep. Hij tikt bij zo^n vrouwtje tegen het raam en vraagt: hoeveel?
175 euro, is het antwoord.
whow, dat is veel.
ja, zegt het vrouwtje,maar je moet niet vergeten het is wel dubbele beglazing!