Vandijkonline-vrienden-weblog

donderdag, juni 14, 2012

Bijzondere eenden

Al fietsend over het dijkje langs het watervogelgebied signaleerden we een paar eenden met een bijzondere kleur. Dus maar even afstappen en inzoomen.

Hier kun je ze wat beter zien en je zult het met me eens zijn dat dit geen "gewone" eenden zijn. We dachten eerst dat het die hele kleurige soort was, maar dat waren ze toch niet.

Dit is een kijkje in de "keuken" van de fotograaf. Om de camera zo stil mogelijk te houden bij het inzoomen maakt hij altijd gebruik van paaltjes en dergelijke. Ik vond het een leuk geheel zo, samen met dat verkeersbord over de weidende schapen. Dat zul je in de stad niet tegenkomen neem ik aan!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Had dat gisteren nou gelijk gevraagd, dat zijn Nijlganzen, weer wat geleerd! gr. Bernard

Nell zei

Wat is jou husband toch slim hè! Had je trouwens al niet eens eerder deze soort Nijlganzen op je log staan?

Mawilma zei

Nell, nu je het zegt heb ik de nijlgans inderdaad al eens eerder geplaatst. Maar die zagen we in een heel ander gebied, dus ik had de link nog niet gelegd.