Vandijkonline-vrienden-weblog

woensdag, juni 20, 2012

In het Soester bos

Vorige week fietsten we door de bossen bij de Soester Duinen en kwamen dit nostalgische tafreeltje tegen. Het was een jong stel dat op de bok zat en ze vonden het leuk dat wij zo enthousiast waren. Ze vonden dit vervoer nòg leuker dan fietsen zeiden ze. Het deed me denken aan vroeger toen ik als klein meisje met mijn opa in zo'n soortgelijk paard-en-wagentje mee mocht rijden. Wat vond ik dat prachtig! In deze bossen is een speciale "menroute" aangelegd, waar dus regelmatig gereden wordt.

Het viel me op dat in deze bossen ontzettend veel vingerhoedskruid bloeit, soms zelfs heel veel bij elkaar, zoals op dit plekje. Ik vind het een hele mooie bloem en het is leuk als je ze zo overal tussen de bomen ziet staan pronken.

Geen opmerkingen: