Vandijkonline-vrienden-weblog

donderdag, juni 07, 2012

Kunstwerken in het weiland

In de weilanden en langs de dijk bij de fietsbrug zagen we ineens grote kunstwerken opgesteld staan tussen de gebruikelijke vogels en andere dieren die je daar normaal altijd ziet. We dachten eerst dat het een ooievaarsnest was, maar gezien de tierelanteinen erbovenop leek het ons dat toch ook weer niet. Mijn husband ging maar eens op onderzoek uit en ontdekte dit bordje met een broodtrommel erbij, waarin een verrekijker zat. Een stukje verderop langs de dijk staat deze kollossale vuist. Op het bordje stond een website vermeld http://www.urbanwijland.nl, waar je wat achtergrondinformatie kunt vinden Hier komt mijn husband weer aangemarcheerd nadat hij zijn foto's gemaakt heeft. Intussen zag ik aan de andere kant een natuurlijk kunstwerk, namelijk een grote pol klaprozen langs de waterkant. Ook erg mooi.

3 opmerkingen:

Nell zei

Weet je wat ik nu het mooiste kunstwerk vind? Juist, de klaproos.

Mawilma zei

Haha, helemaal mee eens Nell!
Daarom had ik daar ook maar een foto van gemaakt.
Maar de kunstwerken zijn heel apart, dat ben je toch wel met me eens?

Nell zei

Ach weet je Willy, ik vind een gebalde vuist zo vijandig overkomen.
Maar misschien is mijn interpretatie van het beeld niet goed in geschat.