Vandijkonline-vrienden-weblog

zondag, juni 10, 2012

Expositie schilderkunst

Gisteren waren we op een Fair in Voorthuizen, die gehouden werd op het erf van een boerderijtje en waar onze goede vriend Bernard ook een deel van zijn schilderijen presenteerde.

Dit is dezelfde galerij, alleen vanaf de andere kant genomen.

Na het eerste gedeelte met voornamelijk bootjes en de haven van Urk hangen in de tweede helft de "dierenportretten". Ook heel mooi.

Vóór de botenschilderijen hangen de zeehonden. Ze kijken je heel lief aan. Heel knap vind ik het om dat zo te schilderen!

Je zou haast achter het schilderij kijken of daar de eitjes liggen, zo levensecht zijn deze drie kippetjes. De rest mag trouwens ook gezien worden.

Het was miezerig, winderig en koud, dus zo af en toe werd de warmte van de open haard onder het afdak even opgezocht.

Met natuurlijk een lekker bakkie koffie of thee erbij. Zo warmde je weer even op en kon de tocht voortgezet worden langs de partytenten met o.a. sieraden, oude boeken, second-hand-spulletjes, glas-in-lood en schilderijen van andere kunstenaars. Ook mooi allemaal, maar die heb ik allemaal niet vastgelegd.

Wat ik een prachtig kunstwerk vond is deze indrukwekkende stier. Waar hij precies van gemaakt is weet ik niet, maar ik vind hem prachtig!

Tot slot nog even een gezellig onderonsje. Het was allemaal ruimschoots de moeite van het tochtje waard.

2 opmerkingen:

Nell zei

Prachtig al die schilderijen en als ze dan ook nog zo echt overkomen vind ik het altijd te gek. Wat kunnen mensen toch veel moois maken. Gezellig zo'n dag en zeker als je tussentijd je heerlijk kunt opwarmen bij een echte haard. Dat zijn vaak de leukste dagen met zulke momenten.

Anoniem zei

Bedankt, dat je al die mooie foto,s hebt gemaakt, ik heb 1 schilderij verkocht, maar het was ook koud weer en niet zo veel mensen, verder was het toch een gezellige fair en leuk dat jullie geweest zijn. groetjes Bernard