Vandijkonline-vrienden-weblog

woensdag, mei 17, 2006

Plaatsnamen

Zijn jullie goed in Nederlandse plaatsnamen?
In de volgende zinnen moet je een plaatsnaam invullen, die de zin compleet maakt.
Ik ben benieuwd hoe goed jullie kennis van namen van onze steden en/of dorpen is.
...................................................

* De burgemeester zou een boom planten, maar het gat liet hij door zijn ...........

* Na een hevige vechtpartij in de herberg vond de waardin bij thuiskomst een ...........

* Een koekkoek vroeg zich af: waar zal ik mijn ......................

* Zo'n klein beetje hout voor zoveel geld? Ik denk dat ik een heel ..............

* Ik schaak slecht, maar ik weet dat ik nog veel .....................

* Ze hoeft maar even in de zon te liggen en ....................

3 opmerkingen:

Marc zei

Leuk!
Bodegraven
Dodewaard
Eibergen
Boskoop
Amsterdam (okay, Rotterdam :-0)
Die had Michel al.

Richard zei

Je kan wel zien wie het hier druk hebben...

Mawilma zei

En wat denk je van het bedenken ervan?