Vandijkonline-vrienden-weblog

dinsdag, april 17, 2007

Wifi in de telefooncel


KPN biedt nu ook draadloos internet aan via telefooncellen. Onderweg even snel e-mails beantwoorden wordt op meer en meer locaties mogelijk.
KPN wil draadloos internet, ofwel Wifi, overal en voor iedereen toegankelijk maken. Na treinstations, hotels en tankstations is het nu dus de beurt aan de oude, vertrouwde telefooncel.
Gratis is de service uiteraard niet: een maandabonnement kost net geen dertig euro. Het aantal hotspot-telefooncellen blijft voorlopig beperkt tot dertig. In totaal heeft KPN samen met haar partner T-mobile ongeveer dertienhonderd hotspots, verspreid door het land.
Handig of overbodige luxe ???

3 opmerkingen:

Marc zei

Handig. Ik heb een uur gratis gebruik van hotspots per week bij mijn internetabonnement en kan met mijn NS Businesscard op kosten van de zaak een wifikraskaart kopen voor zakelijkgebruik tijdens het reizen per trein.

Anoniem zei

Erg handig.
Ik heb zelf prototype internetpalen gezien. Dat zijn palen waar een schermpje en een toetsenbord in zitten en overal geplaats kunnen worden. Deze palen worden gevoed door zonenergie. En mocht het prject doorgaan worden ze elektriech beveiligd door ABB (mijn spulletjes).

Mawilma zei

Zouden ze wel bankjes zetten bij deze palen en/of telefooncellen? Anders is het zo moeilijk om je laptop op schoot te houden en daar is hij toch voor.
Maar handig is het zeker!
Zouden ze ook nog eens wifi uitvinden voor in het vliegtuig? Daar zie ik ook altijd diverse mensen met de laptop op schoot zitten.