Vandijkonline-vrienden-weblog

dinsdag, januari 11, 2011

Morgenrood


Toen ik vanochtend beneden kwam was tot mijn grote verbazing mijn husband - die dan normaal altijd de krant zit te lezen - in geen velden of wegen te bekennen.
Zijn fiets stond in de schuur, de auto stond voor de deur en zijn jas was weg.
Ik heb dus maar eens even een sms gestuurd om te vragen waar hij was en dat verschafte helderheid: "even weg". Of ik dat al niet geconstateerd had.
Maar wat had hij nu gedaan? Hij was naar de rand van de polder gelopen om foto's te maken van de prachtige zonsopkomst. En zoals je kunt zien niet tevergeefs!

De eendjes waren al wakker en kwamen hem vrolijk begroeten, misschien wel in de veronderstelling dat hij brood voor ze bij zich had.

Deze foto's vind ik erg mooi. Ze zijn met een minuutje ertussen gemaakt en je ziet wat een lichtverschil er al is.

Het gezegde "morgenrood water in de sloot" is helaas wel uitgekomen, want het regent hier al de hele morgen.
Maar dat de morgenstond goud in de mond heeft blijkt ook wel overduidelijk!

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Je hebt er wel wat voor over, Hans, om zo vroeg door de polder te struinen, maar het resultaat is prachtig, als ik na de nachtdienst naar huis fietste door Groeneveld had je ook die mooie luchten, dat mis ik wel, die fietstochtjes door de ochtendlijke stilte. gr. bernard

roetmops zei

Mijn complimenten Hans ze zijn echt super mooi geworden. Wat een prachtluchten hebben we toch in Nederland hè. Als je nu de volgende keer weer even weg bent leg dan een briefje voor Willy op tafel, hoeft ze zich niet zo ongerust te maken. Maar het heeft haar wel weer heel mooie foto's opgeleverd, voor haar weglog!

emsland-life zei

`eventjes weg`om foto`s te nemen?
weet je wel zeker dat het morgenrood is? Het lijkt mij meer avondrood.
maar goed......(ik wil niet stoken)de foto`s zijn mooi geworden.

roetmops zei

Heb je het al gezien Willy, de verloren weblogger (zwager) is weer terug.

Mawilma zei

Als je ver genoeg kon kijken zou je bij mij de vlag uit zien kunnen hangen. We hebben hem wel gemist hè?

emsland-life zei

iedereen schijnt weleens `eventjes`weg te zijn. Daarop maak ik geen uitzondering