Vandijkonline-vrienden-weblog

donderdag, januari 27, 2011

Sneeuw op zijn Amerikaans


Onze Amerikaanse vrienden werden vanochtend bij het ontwaken verrast door een enorm pak sneeuw.
Dochterlief moest naar haar werk en had de auto uitgegraven, maar kon met geen mogelijkheid door de dikke laag sneeuw heenkomen.

Gelukkig woont er ook een schoonzoon in hun dorp, die na een telefoontje om hulp gelijk op kwam draven om met flink geschut de sneeuw te lijf te gaan.
Je ziet het, in Amerika begin je niks met een sneeuwschuivertje en een bezem.

Langs het huis loopt een royale oprit, waar de auto's van de familie staan opgesteld, dus er viel flink wat sneeuw weg te schuiven.
Nog een laatste duwtje en de weg naar de weg is vrij.

Opgelucht en dankbaar voor het helpende "handje" kon Lisa naar haar werk vertrekken.
Dit is wel echt Amerika. Ons tuinpad is nog nooit op deze manier sneeuwvrij gemaakt. En ik hoop dat dat ook nooit hoeft te gebeuren!

2 opmerkingen:

roetmops zei

Oké, dit hoeft van mij nu ook weer niet. Dit is wel heel erg veel sneeuw, maar voor de helft teken ik gelijk. Het ziet er allemaal zo romantisch uit.

Hanneke zei

Blij dat dat pak sneeuw hier niet ligt!! Zoals de afgelopen dagen: lekker fris winterweer met een zonnetje, mag het wat mij betreft nog wel een aantal weken blijven. Geef mij de romantiek van een lekker warm zonnetje maar. Dat is ook wel zo makkelijk.