Vandijkonline-vrienden-weblog

dinsdag, januari 25, 2011

Technische Problemen


Alle technische mogelijkheden van de tegenwoordige tijd zijn prachtig, maar ze kunnen ook heel veel problemen opleveren.
Mijn zusje had een nieuwe camera, een nieuwe digitale TV, een laptop en een oude videospeler en ze wilde zo optimaal mogelijk gebruik maken van alle mogelijkheden.
Eerst moest er een kabeltje tussen de laptop en de TV, zodat foto's en "Uitzending Gemist" via de TV bekeken kunnen worden. Voor mijn jongste zwager was dat een fluitje van een cent, dus dat was zo gepiept.

Vervolgens moest het probleem van het foto's van de camera naar de pc brengen en daarna wissen opgelost worden. Gelukkig had onze jongste schoonzus daar heel veel verstand van, zodat ook dat prima voor elkaar kwam en mijn zusje gelijk een scala aan nog niet ontdekte mogelijkheden in haar camera geopenbaard werd.

Maar toen..... Het aansluiten en aan de praat krijgen van de oude video aan de nieuwe TV vergde heel wat hoofbrekens en zweetdruppels.
Je ziet op de bovenste foto de technische ploeg in gezamenlijk gepeins verzonken. Dat de aanhouder toch altijd (nou ja, meestal) wint is weer bewezen, want na heel veel gepuzzel en gepruts - waarbij zelfs adviezen via de mail van onze bevriende Amerikaan kwamen - is het uiteindelijk toch gelukt en is de videospelen een gang naar de vuilnisbelt bespaard gebleven.

2 opmerkingen:

Hanneke zei

Ja ja, zo'n schoonzus zal je maar hebben! Ze waren allemaal voor mij aan het werk. Maar mijn eigen hersens kraakten ook behoorlijk hoor. Mede, nou ja, vooral dankzij de hulp van Hans, Nell en Rob is het dus allemaal voor elkaar gekomen. En het geduld van Hans is echt bewonderenswaardig!! Hij werd niet één keer kwaad op me, terwijl ik hem toch zo'n twee dagen heb beziggehouden. Knap hoor.

roetmops zei

Zo zie je maar weer, samen kun je heel wat voor elkaar krijgen.Volgens mij is dit ook de bedoeling. Gewoon meer samenwerking en het is ook nog gezellig ook.