Vandijkonline-vrienden-weblog

donderdag, januari 13, 2011

Snelheidscontrole op de Bestevaerweg


Van de week zat ik boven op mijn hometrainer al fietsend lekker naar buiten te kijken.
Opeens werd mijn blik getrokken door een kwartet in het blauw, dat daar met de armen over elkaar of de handen in de zakken gezellig stond te relaxen.
Je kent mijn interesse voor alles wat er gebeurt - sommigen noemen dat nieuwsgierigheid - dus ik keek eens goed of ik kon zien wat er daar aan de hand was.

Het was kennelijk een werkbespreking, want even laten zag ik beweging in de groep en was ik er getuige van dat de stellingen werden betrokken.

Agent "belangrijk" met de lasergun in de hand stelde zich heel verdekt op achter een lantaarnpaal, zodat hij zo ongezien mogelijk het naderende verkeer op de korrel kon nemen.

En ja hoor, hier zie je de achterhoede bezig om snelheidsmaniak nummer één eens even te grazen te nemen.
Hier bleef het eigenlijk ook wel bij, want even later ging de school uit en door de drommen overstekers kon er niemand meer te hard rijden.
Na nog een half uurtje rondhangen vertrok het gezelschap maar weer.

1 opmerking:

roetmops zei

Jij ziet ook alles hè. Maar goed dat jou hometrainer niet te zien was. Want als ik jou zo inschat Ging jij vast door alle opwinding steeds harder fietsen. Waardoor jou snelheid ook te hoog was. en rijp voor een bekeuring.