Vandijkonline-vrienden-weblog

donderdag, april 07, 2011

Creatieve schoondochter


Mijn jongste zoon is getrouwd met een schat van een vrouw, die ontzettend creatief is.
Als ik zag wat een prachtige kunstwerkjes ze altijd maakte van de tractaties op school met de verjaardagen van haar kinderen viel mijn mond altijd open van bewondering.
Ook met en van foto's maakt ze de mooiste composities en eigenlijk kan ze alles maken wat je maar verzint. Ik ben daar wel eens jaloers op met mijn wat dat betreft twee superlinkse handen!
Maar nu heeft ze laatst toch zo iets moois gemaakt. Ze was naar een workshop mozaïk geweest en heeft een prachtig schaaltje gemaakt. Ik vond dat zo mooi en was best zo trots op haar "schepping", dat ik het even aan jullie wil laten zien. Ik denk dat jullie het roerend met me eens zullen zijn dat ze er iets heel moois van gemaakt heeft.

3 opmerkingen:

Hanneke zei

Prachtig dat schaaltje! Ook ik ben best jaloers op mensen die zo creatief zijn. Maar ja, we moeten het doen met wat we hebben meegekregen.

Nell zei

Die is echt prachtig zeg! Knap stukje werk van je schoondochter.
Maar ik denk dat jij en je zus je zelf onderschatten, zeker weten dat jullie meer kunnen dan jullie denken. Gewoon ook eens een Workshop ergens gaan volgen. Vraag maar aan je schoondochter: "dat is zoooho gezellige en leuk'.Gewoon een keertje doen!

emsland-life zei

Jou schoondochter blijkt dus gouden handjes te hebben. Heel leuk en ook praktisch. Als er een keer een bord sneuvelt weet zij er nog wat moois van te maken.
Ik kan me van vroeger(kort na de oorlog, Korea '52) nog herinneren dat we een creatieve tekenleraar op de ulo hadden. We moesten een aardappel meenemen die in vormpjes snijden en vervolgen een mozaik maken met verf op een groot vel wit papier.
De reden dat ik mij dit kan herinneren......het was de enige keer dat ik -in 4 jaar tijd - de mooiste `tekening`van de klas had.