Vandijkonline-vrienden-weblog

zaterdag, april 02, 2011

Parachute boven de polder


Eigenlijk heb je een vergrootglas nodig om het bijzondere object te kunnen zien, maar ik vind het toch té bijzonder om er niet even over te vertellen en het te laten zien.
We liepen weer eens ons rondje Eem en ik zag in de verte iets in de lucht hangen wat op een parachute leek. Normaal hoor je ook een vliegtuig als ze aan het parachutespringen zijn, maar nu niet. Het vreemde was, dat de parachute niet naar beneden viel, maar zich horizontaal boven de polder verplaatste. Heel vreemd vonden we dat. We uitten onze bewondering voor die parachutist die zo lang in de lucht kon blijven en zo goed stuurde.
Totdat hij uiteindelijk dichterbij kwam en we een motortje hoorden. Er hing dus een persoon met een motortje onder de parachute en die was daar heerlijk boven de polder zijn rondes aan het maken.
Natuurlijk hadden we weer geen camera bij ons, dus maar weer het mobieltje ter hand genomen om het toch nog een klein beetje vast te kunnen leggen.
Je moet wel heel goed kijken, maar rechts van de boom kun je hem zien en in het midden van de andere foto.
Zoiets kom je echt niet alle dagen tegen!

3 opmerkingen:

Nell zei

Zeker heel vreemd hier heb ik nog nooit van gehoord! Kan me er ook geen voorstelling van geven, hoe dit er dan wel uit moet hebben gezien! Dit gaat mijn fantasie te boven. Wat zullen jullie vreemd hebben op gekeken toen je het zag en hoorde.

Nell zei

Heb jij trouwens wel gezien dat er een regenboog onder in de foto's zit, Echt gaaf hoor!

Mawilma zei

Ja dat heb ik wel gezien, maar een regenboog kan het niet zijn, want het was prachtig weer. Ik denk meer dat het een spiegeling in de camera van mijn mobieltje is. Ik weet het anders ook niet.
Misschien is er een wijs iemand die dit kan verklaren?