Vandijkonline-vrienden-weblog

dinsdag, april 12, 2011

Ontmoeting met een ezel


Onder een heerlijk schijnend zonnetje en met een lekker temperatuurtje gingen we gistermiddag maar eens een stukje fietsen door de polder richting Hoogland/Amersfoort.
En daar hadden we een wel heel bijzondere ontmoeting! In een weilandje langs de kant van de weg stond een ezel en het leek net of hij ons begroette.
Natuurlijk stapten we even af en ik kon het niet laten om hem wat handjes gras te voeren, die hij direct uit mijn hand trok en heerlijk oppeuzelde. Dus ezels zijn al net mensen, die het gras van een ander lekkerder vinden dan hun eigen gras!

6 opmerkingen:

Nell zei

Jij weet zeker niet hoe gemeen ezels kunnen bijten? Jou kennende was je dan wel uit de buurt gebleven. Natuurlijk is het gras altijd groener en lekkerder van de andere kant! Is trouwens de dakkapel weer klaar??

Mawilma zei

Heb jij dan ervaring met bijtende ezels?
Onze nicht Yvonne heeft zelfs met ezels geknuffeld en volgens mij is ze niet gebeten.

Onze dakkapel was gisteren aan het eind van de middag klaar. Het ziet er weer pico bello uit!

Nell zei

Fijn dat de dakkapel er weer pico bello uit ziet. Wat betreft die bijtende ezels, mijn dochter is eens gebeten door een ezel. Ik kan je vertellen dat het een heel pijnlijke en lelijke plek was. Het kind was toen iets van 5 jaar.Precies in haar borstkas beet hij haar terwijl ook zij hem aan het knuffelen was.Ze was gelijk genezen van haar liefde voor ezels. Dus ja, ik heb er indirect ervaring mee.

Mawilma zei

Wat een ezel van een ezel zeg!
Ik hoop dat mijn lieve nichtje dit ook leest. Een gewaarschuwd mens telt voor twee!

Anoniem zei

Jazeker leest je lieve nichtje dit ook! Maar ik knuffel alleen bekende ezels, niet zomaar in het wild! Hun eigenaren hebben me geleerd dat ik hun kop op mijn schouder moet leggen, en dan gaan ze helemaal knarsentanden van plezier! En mijn oren zitten er nog aan! En ik heb een ezel geborsteld, en toen ook geen schop of beet gehad, dus ik hoop dat het om 1 vreemde "ezel in de bijt" is gegaan, en volgens mij is de rest gewoon heeeeeeeeel lief!

Maar in ieder geval leuk om jou ook met een ezel op de foto te zien! :-)

Hanneke zei

Heb je dat nog nooit eerder gezien dan? Zo'n vrolijke knarsetandende kop op m'n schouder lijkt me best leuk. Ga ik ook eens proberen.