Vandijkonline-vrienden-weblog

maandag, januari 16, 2006

3wegklep

Afgelopen weekend mocht ik zomaar de derde en vierde hand zijn. Ik heb nml geholpen bij het repareren van onze cv ketel. Hij was al veel te lang niet goed, maar door diverse omstandigheden is het er niet eerder van gekomen om hem te maken. Het probleem was de 3wegklep die de waterstroom van cv of warmwater naar de brander stuurt. Hij bleef eerst soms, toen regelmatig en op het laatst altijd hangen op de cv stand. Dat betekende dat je als je warm water vroeg, maar 20% uit de kraan kreeg en 80% de cv-buis instroomde.

Nu de boosdoener vervangen is, werkt alles weer zoals het hoort. Heerlijk! Nu hoef ik niet steeds als ik warmwater wil eerst de ketel handmatig om te zetten.

1 opmerking:

Mawilma zei

Wat een luxe-problemen toch eigenlijk!
Vroeger moesten wij 's avonds houtjes hakken om de kachel 's morgens aan te kunnen maken. Als we in bad wilden (in een teil in de keuken) moesten we op de kachel water warm maken. Pas toen ik een tiener was kregen we een douche met een waterleiding, die door de lucht ging, dus 's zomers lauw en 's winters koud of helemaal niets.