Vandijkonline-vrienden-weblog

maandag, januari 30, 2006

Vrijwilligers gevraagd

Het zal je overkomen, zeg!
Een museumbezoeker in het Engelse Cambridge struikelde over zijn schoenveters en kwam tussen drie onbetaalbare Chinese vazen uit de Qing-dynastie terecht.

Het gaat om Qing-vazen uit de late zeventiende of vroege achttiende eeuw, die al zeker veertig jaar in het bezit van het museum waren. Andere bezoekers stonden perplex toen de vazen in duizenden stukjes uiteenvielen. "Wij zagen de man vallen als in slow motion", aldus een bezoeker.
Plaatsvervangend directeur Margarat Greeves van het Fitzwilliam Museum zegt vastbesloten te zijn de vazen te laten restaureren 'al zijn de stukjes nog zo klein'.
Ik hoorde, dat ze vrijwilligers zoeken om een paar dagen te helpen puzzelen. Wie geeft zich op? Een flinke pot Velpon meebrengen graag.

1 opmerking:

Marc zei

Ik kan me een vakantie herinneren waar ik in het vakantiehuisje terug kwam met de opmerking dat de vader van een speelkameraad minister was. Ik moest maar zeggen dat mijn vader ook minister was, totdat bleek dat deze man echt de toenmalig minister Winsemius was. Hij plakte oude gebroken vazen als hobby. Geen idee wat hij tegenwoordig doet, misschien heeft hij tijd?