Vandijkonline-vrienden-weblog

dinsdag, mei 22, 2007

Leuke uitspraken

Iedereen kent toch wel iemand die allerlei uitspraken verkeerd gebruikt of door elkaar haalt? Ik wel in elk geval en heb wat leuke op een rijtje gezet.
- Dit steekt er met kop en schotel bovenuit.
- Dat is tegen dobermannsoren gezegd.
- De aandeelhouder wint.
- Ik erger me kostelijk.
- We gaan er voor de volle 50% tegenaan.
- Een poepie van eigen deeg laten ruiken.
- Hij was op slag halfdood.
- Het is niet alles koek en ei wat er blinkt.
- Nu gaat er bij mij een lampje rinkelen.
Wie heeft nog leuke andere?

4 opmerkingen:

Mawilma zei

Wie z'n tong verbrandt moet op de blaren zitten.

Mawilma zei

Ik weet er nog twee:
-Hij heeft de klok wel horen klepelen, maar weet niet waar de luier hangt.
-Hij kan de zon niet in het water zien vallen.

Anoniem zei

Dat slaat als een tang op een koe.

Mawilma zei

Dit is een echte: Onbekend maakt onbemind!

En dan nog eentje: Wie de schoen past gaat te water tot de kruik barst.