Vandijkonline-vrienden-weblog

dinsdag, mei 25, 2010

Dieren op ons Friese pad


Op onze fietstochten door de omgeving van Appelschap kwamen we diverse dieren tegen op of langs onze paden.
Het kostte wel een hoop moeite om deze moeder met haar kind op de foto te krijgen, maar het is uiteindelijk toch gelukt. Er liepen nog wel meer van die kleintjes rond, maar de mama's waren niet dol op publiciteit.

En ik was bang dat de fotograaf te grazen genomen zou worden, dus was dubbel blij toen de plaatjes eindelijk genomen waren.

Deze schaapjes hadden er geen moeite mee om gefotografeerd te worden, maar dan wel aan de achterkant.

Mevrouw schaap is er duidelijk wel van gediend en flaneert er lustig op los. Volgens mij vindt ze het nog leuk ook en kijkt ze echt zo van: kom ik er mooi op te staan?

En deze foto laat zien hoe we gefopt werden. Vanaf de uitkijktoren leek het net of er kraanvogels in het water stonden, maar toen we de foto thuis inzoomden bleken het gewone stukken hout of iets dergelijks in het water te zijn. Maar toen we dat nog niet wisten was het een mooi gezicht!

En waar we hier lopen stikte het van de muggen. Je ziet ze niet op de foto, maar we hoorden en voelden ze wel overduidelijk overal om onze oren en we hebben ook diverse prikjes opgelopen. Maar ja, dat hoort er nu eenmaal bij en is het risico van het bos.
(Je weet toch dat als je op een foto klikt de grote foto tevoorschijn komt?)

9 opmerkingen:

Hanneke zei

Nou, wat die laatste foto betreft: het stikte daar inderdaad van allerlei vliegend ongedierte! Tijdens een "noodstop", die Willy en ik moesten maken, hebben ze in die paar seconden m'n heupen en bovenbenen te grazen genomen. Daar heb ik nog een aantal dagen plezier van gehad. En dan die griezelige groene rupsjes. Overal zaten ze. Lees ik net in de krant: "Vermijd rups en voorkom klachten". Hadden we dat maar eerder gelezen, dan hadden we ons gewapend.

Mawilma zei

Och, ik had het niet aan de openbaarheid bloot willen geven, maar nu jij zo openhartig bent kan ik ook wel verklappen dat ik in die korte tijd flink in mijn bil ben gestoken !!!
Conclusie: we zien liever runderen en schapen op ons pad dan muggen, rupsen en ander ongedierte.

roetmops zei

Jullie moeten ook niet met de billen bloot gaan! Ik zou het geweldig vinden om ook eens en stel runderen tegen te komen. Nee de muggen mag je van mij houden. Trouwens wat betreft de watervogels, ken ik er ook nog een. Toen we in ons geliefde Limburg op een camping stonden. dacht Rob een konijn in het weiland te zien staan. Hij gelijk de verrekijker erbij. Wat eerst een konijn volgens hem was, bleek een paardedrol te zijn. We kunnen er nog dagelijks vreselijk om lachen.

emsland-life zei

Stelletje wildplassers! Als iedereen dat nou doet blijft er van het Drents-Frieschewoud weinig meer over dan een vlakte bedekt met brandnetels. Ik vind dat jullie minimaal 2 x 80 euro(de bekeuring voor wildplassen)over moeten maken naar de stichting van het DF-woud voor de aanplant van jonge bomen + een pak stro voor de koeien.

(Misschien een ide dat Janny bij de volgende verjaardag in Hgv. haar bonnenboekje meeneemt?)

Mawilma zei

Een pak stro voor de koeien nog wel! Zodat die naar hartelust kunnen plassen en vlaaien produceren zeker, terwijl wij dan voor onze kleine plasjes elk een boete van 80 euro zouden moeten betalen????
Vind je het zelf ook niet een beetje oneerlijk om onze eerlijkheid zo oneerlijk af te straffen?

Hanneke zei

Ik sta ook perplex! 80 euro boete nog wel. En wat denk je van het bewijs? Lijkt me moeilijk te verkrijgen. Hans en Gerjo zwijgen natuurlijk als het graf. Die zijn zelfs medeplichtig; zij stonden op de uitkijk of er niemand aankwam. En trouwens: die Friezen zijn zelf zo ruig, die geven niet om een plasje meer of minder!

Rob zei

Toen ik 2e Pinksterdag in Friesland rondpeddelde, kreeg ik die kleine groene rupsjes rechtstreeks mijn mond in geserveerd. Maar dat gaf niet want ze zijn zo stevig dat je ze met kracht weer uit kunt spugen zonder dat er weke delen achterblijven...tenminste dat geldt voor de Friese variant. Gerjo en Coen zullen jullie daar wel weer meer en uitgebreider over kunnen berichten als Frieske Erfaringsdeskundigen. Groetjes, Rob (en) van Nell uut Dreinthe.

Mawilma zei

Joh, die had je op moeten eten!
Ze schijnen boordevol proteïnen en eiwitten te zitten en die had je juist nodig die dag!

Hanneke zei

Mijn gedachte! Dankzij dat krachtvoer konden jullie die prestatie leveren. Die Friese rupsen geven je oerkracht. Ik zal het mijn Fries nog eens navragen. Die is momenteel te boadskipjen. Mei freonlike groetenis van Hanneke uut 't Hoogevenne.