Vandijkonline-vrienden-weblog

zondag, mei 23, 2010

Een paar dagen Appelscha


De afgelopen week zijn we een paar dagen naar hotel "Appelscha" in de gelijknamige plaats geweest en het was daar fantastisch.
We gingen paden op en lanen in en hebben flinke fietstochten gemaakt. De eerste dag gingen we door het Drents-Friese Wold, een prachtige bosrijke omgeving.
Als je Appelscha uitfietst kom je eerst langs het kanaal, waar ook de nodige bootjes varen. We hadden het geluk dat er net een schip door de sluis moest en zo konden we zien hoe de sluiswachter handmatig zo'n sluisje bedient.

We waren heel verbaasd hoe groot het hoogteverschil is tussen beide kanten van het sluisje. De brugwachter vertelde dat er in deze "Turfroute" een verval zit van totaal 12 meter, verdeeld over veel kleine sluisjes.

De tweede dag hebben we bijna 40 kilometer gefietst, verspreid over de hele dag. We zijn dwars door het Fochteloƫrveen gefietst.Prachtig!
Vrijdag zijn we daar met de auto naar toe gereden en hebben er een wandeling gemaakt. Er stond een hele bijzondere uitkijktoren, ook geschikt voor mensen met hoogtevrees, dus ik ben ook naar boven geweest. Het uitzicht was de klim naar boven dubbel en dwars waard.
De uitkijkkant is linksboven op de foto en daar heb je het onderstaande uitzicht.


We hebben ook wel bijzonder geboft met het weer. Het was ideaal wandel- en fietsweer en we hebben met volle teugen genoten van de schitterende en steeds weer afwisselende landschappen, paden, laantjes en vergezichten.

2 opmerkingen:

roetmops zei

Dus jij hebt ook hoogtevrees, waardoor je vaak de mooiste uitzichten mist. Hier dus nog eentje.Maar wat is het in ons eigen landje toch ook mooi he! Ik verbaas me daar ook steeds weer over. en wat hebben jullie geboft met het weer. regelmatig moest ik aan jullie denken.wetend dat jullie je heerlijk vermaakten, zelfs ons zwagertje die toch meer een mooi weer mannetje is heeft nu volop kunnen genieten. Hartstikke fijn hoor. De onderste foto "Het uitzicht" vind ik super mooi.

Hanneke zei

Ik ben het helemaal eens met wat hier door mijn zus is geschreven. Het waren een paar hele fijne dagen. We genieten nog na!