Vandijkonline-vrienden-weblog

vrijdag, mei 14, 2010

Net een schilderij


Technisch gezien is deze foto niet goed maar ik vind hem zo mooi, dat ik hem toch aan jullie wil laten zien. Eigenlijk is het net een schilderij.
Gistermiddag liepen we ons rondje langs de Eem en zagen opeens deze boot aan komen varen. Het is er eentje uit Amersfoort en hij ligt daar gewoonlijk aan de kade te wachten om verhuurd te worden aan groepen vaarliebbers.
Jammer genoeg voer het op de motor en zonder zeilen. Als je goed kijkt kun je zien dat de mast gestreken wordt, omdat het schip anders niet onder de brug bij de A1 door kan varen.
Wij hebben een goede vriend die heel mooi kan schilderen en toen ik deze foto met die mooie Hollandse luchten, het water met de boot en het fluitekruid op de voorgrond door zijn oog bekeek vond ik hem toch de moeite waard.
Zijn jullie dat met me eens?

3 opmerkingen:

roetmops zei

Zeker weten. Kijk alleen maar eens naar het luchtspel. Wat daar aan mooie kleuren in zitten. Daar alleen al zou een schilder verliefd op worden en het willen shilderen. Stel je eens voor dat de zon nu ook nog had geschenen????

emsland-life zei

"Toen ik die foto door zijn oog bekeek...........

Wil je me dat eens uitleggen?

Mawilma zei

Natuurlijk zal ik dat graag doen.
Je kent vast wel het Grote Van Dale Woordenboek der Nederlandse taal. Op bladzijde 2075 van het tweede boek vind je bij "oog" als uitleg van "door iemands ogen zien": "zijn zienswijze overnemen".
Ik zal je wel in verwarring gebracht hebben door maar met één oog te kijken.
Of dacht je soms dat ik eerst zijn oog uitgekrabd had om er daarna door te kunnen kijken?

Maar hoe het ook zij, ik hoop dat je het plaatje van deze foto weet te waarderen.