Vandijkonline-vrienden-weblog

donderdag, augustus 05, 2010

Om over na te denken.....

Van mijn dochter kreeg ik met moederdag een boekje: "De Kunst van het Moederschap".

Ik citeer hier een stukje uit, wat mij heel erg aanspreekt:

Als je wilt weten wat je moet doen,
leer dan om de dingen omgekeerd te zien.
Om te ontvangen moet je geven.
Degenen die opscheppen zijn onzeker.
Stilte zegt meer dan woorden.
De sterkste strijder gebruikt nooit zijn zwaard.
Het zachte overwint het harde.

Als je voelt dat je hart zich verhardt,
wordt dan milder en onderzoek
de sensaties en gevoelens die opkomen.
Voel wat onder de boosheid zit:
duizenden piepkleine momenten
van pijn, verwarring, twijfel,
angst en zelfbescherming.
Accepteer dat dit een deel van je is.
Wees mild over jezelf.

Let dan nu op de kwaliteit van je hart.
Wat een verschil met de harde rand
die door angst ontstaat.

2 opmerkingen:

emsland-life zei

mijn hart is hard.
komt door aderverkalking
dus toch aan de calgon?

roetmops zei

Wat een pracht gedicht.Wat een pracht geschenk van je dochter. Ik sluit me helemaal aan bij jou woorden.