Vandijkonline-vrienden-weblog

zaterdag, oktober 09, 2010

Dat was schrikken.......


De afgelopen week hebben wij een paar dagen in Zuid-Limburg vertoefd.
We hadden prachtig weer en hebben heel veel van de omgeving gezien. Mooie vergezichten in het heuvelachtige landschap, veel kastelen en op de laatste ochtend gingen we een wandelingetje maken over "echte" Zuid-Limburgse paadjes, waarvan een gedeelte dwars door een weiland liep tussen de daar rustig grazende koeien.
Gerrit - onze vriend uit Amerika - liep achter mij en vroeg heel vriendelijk aan een paar koeien die daar stonden te dromen: goodmorning, can I make a picture? Opeens hoorde ik een gestamp achter me alsof er een heel legertje koeien op draf was. Ik schrok me een hoedje en durfde niet om te kijken. Hans, die al even verder stond dan ik, maakte daarop deze foto van mij met de deze supernatuurlijke achtergrond.
En Gerrit was helemaal verdrietig dat ik me meer zorgen maakte over hoe ik zelf weg moest komen dan over hoe het hem verging. Waarop ik hem erop wees dat hij zelf deze aktie veroorzaakt had door deze dames aan te spreken.

2 opmerkingen:

roetmops zei

Heerlijk hè dat Zuid-Limburgse land.Het is natuurlijk Gerrit zijn eigen schuld je moet nartuurlijk nooit naar dames koeien lopen met zo'n vraag. de dames denken dan gelijk dat jij de boer bent. En willen je duidelijk maken dat ze naar de stier willen. Kijk dat jij dan weer het slachtoffer wordt, tja dat is nu net weer iets voor jou. arme will.

emsland-life zei

ja, de winter komt eraan.De koeien moeten weer op stal. Dat geeft soms wel eens problemen. De koeien die liever buiten blijven worden dan door de oudste koe naar binnen gedrukt. Mooie foto trouwens want je ziet dit steeds minder.