Vandijkonline-vrienden-weblog

zondag, oktober 24, 2010

Mijn hometrainer en ik


Nu het wat minder lekker weer wordt om te fietsen en het wandelen me wat minder goed afgaat hebben we vorige week een hometrainer aangeschaft, zodat ik toch aan mijn broodnodige beweging toekom.
Hij staat in de logeerkamer voor het raam, zodat ik al fietsend gezellig naar buiten kan kijken en het "net echt" lijkt.
Wil ik een fris windje door mijn haren voelen kan ik altijd de ventilator aanzetten en bovendien adviseerde een van mijn lieve nichtjes mij om de zonnebank erbij op te stellen, zodat ik ook nog in de zonnewarmte kan fietsen. Maar dat gaat me toch te ver! Bovendien wordt dat veel te warm en zou ik nog gaan zweten ook!
De eerste kilometers heb ik er al opzitten en ik hoop dat ik er nog heel veel wegtrap de komende tijd.

4 opmerkingen:

roetmops zei

Hopelijk heb jij meer aan de hometrainer dan wij hier. Het fietsje staat hier maar wat zielig te kijken. Ik kan er echt niet zonder zadelpijn te krijgen opzitten. Terwijl ik toch genoeg spek op mijn .....heb. Rob heeft ook al een aantal keer erop getraind. Maar ik hoor heb niet echt enthousiast zeggen: dit ga ik vaker doen. Ik wens jou in ieder geval meer fiets plezier op jou homtrainer.

Mawilma zei

Is de afstand tussen zadel en trappers dan wel goed? Dat is heel belangrijk volgens mijn therapeut.
Mijn fietsje doet het in elk geval lekker en ik ben er erg blij mee.
Het gaat mij er ook niet om zo hard mogelijk te trappen maar om gewoon lekker rustig te bewegen en dat lukt me prima en zonder zadelpijn.

emsland-life zei

Zit er tegenwoordig ook een tottom op die home-trainers? Of ben je niet bang dat je verdwaalt op weg naar de vuurtoren van Ameland?

Met een goed trainingsprogramma voor deze winter kun je misschien met Rob meefietsen in de elfstedentocht op de fiets in 2011.

In ieder geval veel plezier met je stalen ros zonder wielen

Mawilma zei

Jij bent in een vorig leven zeker detective geweest, zodat die vuurtoren van Ameland je opviel?

Het is uiteraard zo dat je je nergens veiliger kunt voelen dan onder het licht van een vuurtoren. Trouwens, naar een vuurtoren toe kun je nooit verdwalen als je maar op de lichtstralen af blijft gaan.