Vandijkonline-vrienden-weblog

dinsdag, december 07, 2010

Dieren met vreemde gewoontes


Je zult maar als badmeester langs de kant van het zwembad staan en dan deze twee zwemmertjes aan zien komen zwemmen.
Ik weet niet of ze op gaan voor hun diploma A, B of C of dat ze reddend zwemmen willen leren, maar dat ze er plezier in hebben kun je duidelijk zien.
Ik heb al heel wat varkens in de modder zien rollen en ploeteren, maar in het zwembad ben ik ze nog nooit tegengekomen.

Nog een dier met een vreemde gewoonte.
Zouden deze "broedelingen" uit het ei gekomen zijn of zouden ze alleen maar wat warmte zoeken bij elkaar?
Of misschien heeft deze kip wel een "lege-nest-syndroom" en moeten deze poesjes haar redden. Een nest vol op therapeutische basis dus.
Wie zal het zeggen?

1 opmerking:

roetmops zei

Waar haal je het weer vandaan? Zoiets heb ik nu nog nooit ergens gezien! Maar ik geniet met volle teugen van jou plaatjes. Wat zijn dieren toch super hè. Zoals die kip, wie van ons zou bijvoorbeeld en nest met kittens zo verzorgen. Dag en nacht dan hè. Oké wij zouden grijpen naar een flesje en warmhoudlamp. Dat voordeel hebben wij als mensen. Maar zo'n kip doet gewoon wat moeder natuur ook zou doen. Soms vraag ik me af: wie zou er nu meer verstand hebben???