Vandijkonline-vrienden-weblog

zondag, december 26, 2010

IJspegels


Aan de voorkant van ons huis zijn er al de hele week ijspegels aan het groeien.
's Middags dooit het een beetje en dan begint het te druppen, maar doordat als het kouder wordt deze druppels telkens weer aan de pegels vastvriezen worden ze hoe langer hoe langer en breder.
Het is heel leuk om naar te kijken.
Ook zie je hoe aan de takken van de sering hele ijsafzettingen zijn ontstaan.
Ik ben benieuwd of de dooi nu doorzet of dat het in de loop van deze week weer flink gaat vriezen.

2 opmerkingen:

Hanneke zei

Pas maar op dat je niet onder die pegels doorloopt als ze naar beneden vallen. Dan wordt er wel een gaatje in je hoofd geboord. Vorige week liepen Gerjo en ik langs de winkels in de Hoofdstraat en plotseling kwam er een lading sneeuw vanaf het dak naar beneden. Nèt achter onze ruggen. We schrokken ons een hoedje! Van mij mag het zo onderhand wel gaan dooien. Het lijkt me leuk om weer eens te fietsen. Dat heb ik al in geen weken meer gedaan.

roetmops zei

Wat een toeval hè, maar jij hebt weer gewonnen. Hier kon ik maar een pegel vinden. Maar het was wel een heel grote hoor.