Vandijkonline-vrienden-weblog

zondag, december 19, 2010

Sneeuw, sneeuw en nog eens sneeuw......


Toen we vanochtend onze ogen open deden zagen we een enorm pak sneeuw liggen. Er is vannnacht weer zoveel bij gevallen. Alles heeft een witte hoge hoed op!
We hebben de laarzen maar weer aangetrokken en zijn door de enkelhoge sneeuw richting polder geploeterd.
Je hoorde al uit de verte dat er een grote horde ganzen in het witte weiland zat en opeens - alsof ze elkaar een seintje geven - vloog alles omhoog de wijde wereld in. (Je zult wel even op de foto moeten klikken om het goed te kunnen zien).

Bij het "kruispunt" van de Eem en de Praamgracht zwom een hele stoet zwanen rechtsaf de Praamgracht in, terwijl er een grote groep ganzen rechtdoor zwom de Eem op richting Soest.

Zomaar een plaatje.

En nog een plaatje, waarop je goed kunt zien hoeveel sneeuw er ligt en als je goed kijkt zie je ook nog een paar ganzen in de lucht.

Prachtig hè, die vage zon achter de wilgen. Om deze foto te maken moest ik tot mijn kuiten door de sneeuw ploegen, maar gelukkig had ik een paar flinke laarzen aan met mijn broekspijpen erin gestopt. Ging prima dus.

Ik weet niet of hij helemaal uit de verf komt, maar mijn husband heeft een panoramafoto gemaakt van een heel stuk polder.
Als het goed is kun je mij rechts zien lopen.

1 opmerking:

roetmops zei

Ja ja, ik zie je lopen, goed gedaan husband. Wat een mooie wereld hè. Ik hoor net dat het tegen de kerst zal dooien. Jammer toch!