Vandijkonline-vrienden-weblog

zondag, oktober 30, 2005

Alweer zo'n luxe-probleem

De regering van Singapore heeft haar bevolking opgeroepen een minuut korter te douchen.

Iedereen kan ongeveer tien liter besparen door een minuut korter te douchen. Als de hele bevolking daaraan gehoor geeft, levert dat dagelijks een besparing op van bijna 16 olympische zwembaden vol water.
De stadstaat doet er alles aan om ook in de toekomst over genoeg drinkwater te beschikken. Vorige maand opende Singapore zijn eerste installatie voor de ontzilting van zeewater.
Ik ben blij, dat wij in zo'n lekker nat landje wonen en er maar lekker op los kunnen poedelen.
Hoe lang staan jullie gemiddeld per week onder de warme straal of liggen jullie te schuimen in een bad vol warm water? Even de stopwatch bij de hand houden.
Ik denk, dat ik aan een kleine 10 minuten per dag kom en dan heel simpel onder de douche.

1 opmerking:

Marc zei

Ik doe 's morgens bijna een half uur over scheren en douchen. Hier zou ik dus ook wel wat kunnen besparen, maar rijdt daarna dan de auto in elkaar omdat ik dan niet wakker ben.