Vandijkonline-vrienden-weblog

zaterdag, oktober 08, 2005

Een paar wijsheden

Voor als je even moe bent van het puzzelen met Peter's onderstaande rijtje, heb ik hier nog even een paar wijsheden voor jullie.


* Vrienden zijn die zeldzame mensen, die vragen hoe het met je gaat en dan wachten op je antwoord.
* Liefde is geen zelfstandig naamwoord maar een werkwoord.
* Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.
* Vaak kiest men voor de aanval en maakt men vijanden, om te verbergen dat men zelf zwak staat.
* Echt belangrijke mensen zijn mensen, voor wie belangrijk zijn niet belangrijk is.
* Een debat is meestal een verhit gesprek, waarbij twee mensen tegen elkaar praten en naar zichzelf luisteren.
* Je bent nooit zo ongelukkig als je denkt en nooit zo gelukkig als je hoopt te worden.
* Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft, dan een pessimist die gelijk heeft.

Zo hebben jullie weer even wat kost om over na te denken dit weekend.

4 opmerkingen:

Jeanette zei

Wat een wijze wijsheden Mawilma!Vooral de vierde van boven en de laatste vind ik erg goed.

Peter zei

Ik vind de eerste wel een mooie.

Jeanette zei

De eerste is inderdaad ook heel mooi ('k had ook niet het tegendeel beweerd hoor) maar om de één of andere reden sprak de vierde me toch meer aan

Marc zei

Ik begrijp waarom de 4e je zo aanspreekt!